Aktualności

17.06.2014

Krzesła z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa dla kolei linowych niewyprzęganych 4-CLF

Krzesła z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa dla kolei linowych niewyprzęganych 4-CLF.

Firma Doppelmayr w swych projektach kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo pasażerów. W tym celu opracowywane są nowe typy krzeseł zapewniające ochronę pasażera w czasie przejazdu na trasie kolei. O ile w kolejach wyprzęganych nowe typy pojazdów stają się powoli standardem, o tyle w kolejach niewyprzęganych są jeszcze rzadkością.

Krzesła z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa dla kolei linowych niewyprzęganych 4-CLF - zobacz prezentację

Prezentowana kolej została wybudowana w Austrii w 2012 r. i wyposażona jest w czteroosobowe krzesło typu FMV z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa.

Pałąk zamykany jest manualnie a ryglowany w swym dolnym skrajnym położeniu przez szynę aktywującą w stacji dolnej. Podczas jazdy na trasie pałąk pozostaje w pozycji zaryglowanej. W stacji górnej szyna dezaktywacyjna odryglowuje pałąk, który samoczynnie się otwiera.

Krzesło dodatkowo wyposażone jest w "dzielniki" siedziska, które uniemożliwiają zajęcie przypadkowego miejsca na krześle. Pałąk posiada cztery podnóżki - po jednym dla każdego z pasażerów. Umieszczenie pałąka między nogami pasażera oraz zastosowanie dzielników chroni przed przypadkowym wypadnięciem pasażera podczas jazdy np. po zasłabnięciu.

Dodatkowe elementy wyposażenia technicznego kolei linowej (w stosunku do wersji standardowej) to: urządzenie blokujące pałąk bezpieczeństwa, szyna aktywacyjna w stacji dolnej, szyna dezaktywacyjna (odblokowująca) w stacji górnej.

Ciekawostką w prezentowanej kolei  jest system garażowania krzeseł na sezon letni. Krzesła zdejmowane są przy pomocy zintegrowanego z podestem montażowym dźwigu. Po podniesieniu zdejmowane jest wprzęgło a w jego miejsce montowany jest wózek jezdny, który umożliwia transport krzeseł po torach garażu. Torowiska są tak ustawione, aby możliwe było układanie krzeseł na przemian na zakładkę, na jednym torze przodem - na drugim tyłem, co umożliwia optymalne wykorzystanie miejsca i zredukowanie wymiarów garażu do minimum.